Szukaj

Cenne właściwości połączenia macy i krzemu


Maca

Kultura cywilizacji Ameryki Południowej i Środkowej to przede wszystkim dbałość o zdrowie i naturalne sposoby leczenia chorób. Dla nich zioła i bogactwa naturalne były żywnością, lekiem, panaceum na choroby, rany odniesione podczas walk, ale stanowiły również broń. Wymagało to zdobywania wiedzy, i poszukiwań, w zakresie działania, stosowania i ilości jaką należy użyć. Maca to jeden z najważniejszych produktów w medycynie, nie tylko Inków.

Zawiera większość niezbędnych dla człowieka aminokwasów, kwasów tłuszczowych, witaminy w tym tiaminę, wit. B2, witaminę C, niacynę, minerały, sterole, glukozynolany.

Obecna w macy w znacznych ilościach arginina jest prekursorem kreatyny o właściwościach regulujących odporność organizmu.

Dodatkowo korzeń maca, tak samo jak żeń-szeń, jest adaptogenem. Adaptogeny są to substancje wspomagające odporność organizmu na stresy i przeżycia traumatyczne, stosowane w stanach wyczerpania, niepokoju i zmęczenia. Spożywanie macy prowadzi do zwiększenia energii, wytrzymałości, ale również do trzeźwej oceny sytuacji i odporności na stres.

Maca działa przede wszystkim wzmacniająco, zwiększa wytrzymałość fizyczną, wspomaga walkę z anemią, działa na nas ożywczo i odżywczo, spowalnia procesy starzenia.

Maca nie zmienia poziomu hormonów we krwi, ale stanowi siłę napędową poprzez swoje odżywcze działanie dla systemu endokrynnego, umożliwiając produkcję hormonów w ilościach zaspokajających aktualne potrzeby organizmu. Maca polecana jest również osobom zmagającym się z depresją.

NASA wpisała macę na listę żywności dla kosmonautów. Amerykańska Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej (NASA) włączyła macę w skład energizującej żywności przeznaczonej dla astronautów. Obecnie wszyscy astronauci regularnie zażywają Macę!

Podstawową i najważniejszą zaletą maci jest to, że jest ona naturalnym adaptogenem, co oznacza, że w swoim działaniu indywidualnie dopasowuje się do organizmu w zależności od płci i wieku, czyli wzmacnia organizm, dodaje mu energii, ale w przeciwieństwie do innych stymulantów (np. kofeiny, tauryny) – jej długotrwałe stosowanie nie przynosi negatywnych skutków ubocznych lecz trwale zwiększa zdolności adaptacyjne do stresu środowiskowego. Może być też stosowana jako środek bakteriostatyczny.

Maca powinna być również stosowana w stanach osłabienia, niedożywienia, anemii, po przebytych chorobach jako środek obudowujący i regenerujący siły witalne (np. rekonwalescencja oraz okres wzrostu).

Według amerykańskich ekspertów w mace nie wykryto żadnych substancji które powodowałyby objawy niepożądane, nie występuje również ryzyko jej przedawkowania.


Krzem

Krzem jest niezbędnym składnikiem każdego żywego organizmu. Znajduje się zwłaszcza w życiodajnych płynach, jak chlorofil w roślinach czy hemoglobina w organizmie człowieka. Z badań wynika, że dorosły człowiek posiada ok. 6-7g krzemu, a niektóre tkanki kumulują go więcej niż inne, zwłaszcza te związane z układem odpornościowym, jak węzły chłonne, płuca, śledziona czy aorta, a także wszystkie komórki tkanki łącznej. To właśnie w niej najprawdopodobniej rola krzemu jest najważniejsza.

Warto dodać, że również wszystkie gruczoły wewnętrzne zawierają dużą ilość krzemu, a jego niedobór może znacząco zaburzyć ich pracę.

W naszym organizmie żyje niezliczona ilość mikrobów. Wirusów, bakterii, pierwotniaków i pasożytów. Zwłaszcza te ostatnie potrafią skutecznie ograbić nasz organizm z krzemu. Warto zatem dbać o równowagę kwasowo-zasadową, by nie dopuścić do namnażania się patogenów. Rosyjski naukowiec M. Woronkow udowodnił, że krzem absorbuje i wiąże grzyby, m.in. Candida czy inne mykotoksyny, które mają wpływ na wzrost dysbakteriozy. Okazuje się jednak, że symbiotyczne bakterie z rodziny Lactobacillus nie mają zdolności „sklejania” się z roztworami krzemu. Jest to niezwykle cenne odkrycie. Dzięki niemu wiemy, jak ważna jest równowaga symbiotyczna w naszych jelitach dla odporności człowieka.

O prawidłowy poziom krzemu warto dbać przez cały rok, szczególnie w okresie wzmożonych infekcji, jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania i wzmocnienia organizmu. Ogromną zaletą produktu jest ponad 70% przyswajalność przez organizm oraz to, że nie zaobserwowano skutków ubocznych jego stosowania.


Jak ustrzec się przed infekcją? Jak wzmocnić odporność? Co jeść, żeby mieć dużo energii?

Zadbaj o dietę na wzmocnienie organizmu, bogatą w składniki odżywcze budujące odporność i stymulujące układ immunologiczny.

Jeśli odporność jest słaba, dużo łatwiej o chorobę. Warto sięgnąć po produkty, które pomagają bronić się organizmowi przed infekcjami.

Źródła:

  1. Boguszewska- Czubara A., Pasternak K. Silicon in medicine and therapy. J. Elem. 2011

  2. M.T. Murry, „Encyclopedia of Nutritional suplement”, Prima Publishing 1996.

  3. Carlise E, Nutrition Review, 40, 1982,

  4. Nielsen F, Annual Review of Nutrition, 4, 1984,

  5. Kolanowski W.: Żywność poprawiająca samopoczucie. Żywność, Żywienie, Prawo a Zdrowie 9, nr 1, 115, 2000.

  6. Mikzińska K., Matławska I .,Znaczenie ziół w zaburzeniach seksualnych, „Postępy Fitoterapii” 2007, nr 1

  7. Lutomski J .,Maca – żywność energetyzująca czy lek?, „Postępy Fitoterapii” 2001, nr 2-3

63 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie