Szukaj

Chudnij a nie odwadniaj się

Przewlekły ból głowy, brak koncentracji, zmęczenie, gorączka, drgawki, a w końcu utrata przytomności, a nawet śmierć – brzmi poważnie, a to wszystko może być skutkiem niewystarczającego spożycia wody. Organizm ludzki w 60% składa się z wody i jest ona niezbędna, aby zachować równowagę w funkcjonowaniu każdej komórki ciała.

Pamiętaj:

  • wypijaj minimum 2-2,5 l. płynów dziennie

  • podczas stosowania diety początkowa utrata wagi jest w znacznym stopniu spowodowana utratą wody, zatem aby uniknąć odwodnienia należy przyjmować w tym czasie jej odpowiednią ilość i jakość. Woda alkaliczna, ze względu na swoje pH i strukturę jest 3-krotnie lepiej przyswajana przez nasz organizm niż woda kranowa lub mineralna

  • proces efektywnego spalania kalorii wymaga odpowiedniej ilości wody

  • odwodnienie organizmu spowalnia spalanie tłuszczu

  • spalanie kalorii powoduje powstawanie toksyn (tak jak w procesie produkcji spalin w samochodzie), a woda odgrywa kluczową rolę, ułatwiając pozbywanie się ich z organizmu

  • odwodnienie powoduje redukcję ilości krwi, co z kolei powoduje redukcję ilości tlenu doprowadzanego do mięśni, a to może powodować uczucie zmęczenia

  • woda pomaga utrzymać mięśnie w dobrej kondycji, ułatwiając proces kurczenia mięśni, a także pomaga "naoliwić" stawy

  • odpowiednie nawodnienie organizmu pomaga ograniczyć bóle mięśni i stawów podczas ćwiczeń • zdrowa dieta (odchudzająca) obejmuje dużą ilość błonnika, który – choć zwykle ma dobroczynne działanie dla układu pokarmowego – może być przyczyną zaparć jeśli poziom płynów w organizmie jest niewystarczający

  • picie płynów o właściwościach moczopędnych może sprawić, że nasz organizm będzie wydalał wodę w przyspieszonym tempie, np.: napoje zawierające kofeinę (kawa, herbata i napoje gazowane) oraz alkohol. Kiedy przyjmujemy płyny diuretyczne, musimy pić więcej wody, aby wyrównać jej poziom.

  • najważniejszą przyczyną zmęczenia występującego podczas dnia jest brak wody,

Do symptomów odwodnienia organizmu należą:

  • przyspieszone tempo pracy serca,

  • słaba kontrola motoryczna oraz koncentracja,

  • trudności w podejmowaniu decyzji

Efektywne chudnięcie następuje gdy redukujesz ilość tkanki tłuszczowej, a nie jedynie się odwadniasz. Nierozsądne odchudzanie daje spadek wagi tylko w wyniku odwodnienia ,a efekt jo -jo jest wówczas nieunikniony.


Odwodnienie a nie redukcja ilości tkanki tłuszczowej grozi Ci gdy:

  • masz nadmierny wysiłek, bardzo intensywne treningi

  • w twojej diecie są niewłaściwe proporcje między białkami, tłuszczami i węglowodanami

  • masz bardzo niską kaloryczność posiłków, wówczas najpierw jest spalany glikogen, a nie tkanka tłuszczowa, następuję przy tym duże zużycie wody

  • pijesz płyny odwadniające: alkohol, kawę, herbatę, napoje gazowane

  • ogólnie pijesz mało płynów lub pijesz niewłaściwe płyny

  • stosujesz środki przeczyszczające

dietetyk mgr inż. Kinga Karalus

14 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie