Szukaj

Krzem - pierwiastek najczęściej pomijany.

Krzem wspomaga wchłanianie wszystkich mikroelementów, które staramy się uzupełniać, żeby czuć się zdrowo i energicznie. Krzem organiczny można przyjmować z pokarmem, wodą, powietrzem czy przez skórę. Dopiero po uzupełnieniu tego cennego składnika zaczynają działać mikroelementy i wszystkie pozostałe czynniki, które składają się na dobrze funkcjonujący organizm.

  • Zapobieganie cukrzycy, zawałom, artretyzmowi…

Dbanie o odpowiednie stężenie krzemu w ciele człowieka pozwala na zapobieganie wielu ciężkim schorzeniom. Cukrzyca następuje na skutek wielu czynników, jeśli zawartość krzemu wynosi 1,4% lub mniej. Wirus zapalenia wątroby może rozwinąć się, jeżeli zawartość krzemu obniżyła się do 1,6%. Rak rozwija się przy 1,3%. Tak samo jest przy wylewach i zawałach, a także wirusie grypy, zapaleniu wątroby czy artretyzmie.

  • Na ratunek pięknej skórze

Krzem wspomaga pielęgnacje zadbanej cery. Obniża ryzyko powstawania pajączków, zaczerwienień, różnych odmian trądziku czy wyprysków. Ponadto, krzem sprawdza się podczas gojenia ran, otarć czy ukąszeń. Dbanie o odpowiedni poziom krzemu zapewni także uelastycznienie skóry, co zaowocuje mniejszą ilością zmarszczek.

  • Krzem na łące

Zapotrzebowanie ludzkiego organizmu na krzem jest niezbędne. Gzie go zatem szukać? Okazuje się, że ten cenny składnik zawiera się w wielu ziołach – przykładami są pokrzywa, podbiał, skrzyp polny, kozieradka, rdest czy poziewnik. Poza roślinami kwitnącymi wśród traw, krzemu szukać można w algach morskich, wodorostach i rybach. Najlepiej przyswaja się w postaci organicznej, o czym możesz przeczytać w dalszej części.

  • Na końcu łańcucha

Niedobór krzemu obserwujemy nie bez powodu. Rosnące na ubogiej w krzem glebie rośliny mają niedobór krzemu, więc odżywiające się nimi zwierzęta też nie posiadają odpowiedniej dawki tego składnika. Dlatego też człowiek, jako ostatni w łańcuchu pokarmowym, ma bardzo niski poziom krzemu. Co więcej, w procesach przetwarzania żywności (głównie oczyszczania i rafinacji produktów roślinnych), człowiek usuwa niezbędne mikroelementy, a zwłaszcza krzem, ze swojego pożywienia. Prowadzi to do obniżenia odporności na choroby i ogólne obniżenie samopoczucia.

  • Walka z rakiem

G.Edward Gryffin, autor książki „Świat bez raka” twierdzi, że „rak jest chorobą spowodowaną niedoborem w diecie”. Dotyczy to także niedoboru krzemu – w przypadku choroby, w guzach nowotworowych kumuluje się krzem z całego organizmu, aby efektywnie walczyć z chorobą. Dlatego dbanie o odpowiedni jego poziom i przyjmowanie 25-50 mg krzemu na dobę jest bardzo ważne.

  • Opóźnione starzenie

Krzem nazywany jest pierwiastkiem zdrowia i życia nie bez przyczyny. Uzupełnianie jego niedoborów rewelacyjnie wpływa na kondycję włosów, paznokci, cery, a także elastyczność naszego ciała i jego odporność na różne infekcje. Ważne jest także, że uregulowanie poziomu krzemu pozytywnie wpłynie na piękny i zdrowy uśmiech, wspomagając nie tylko zęby, ale także dziąsła. Dbając o odpowiednie stężenie krzemu, wspomagamy też pracę naczyń krwionośnych, zapobiegając wylewom.

  • Ból stawów? Krzem na ratunek

Niedobór krzemu często objawia się poprzez bóle kręgosłupa i stawów, a także ich deformacje. Uzupełnianie jego braków uelastycznia stawy i kości, wspierając działanie kolagenu w organizmie. Dlatego też krzem zalecany jest zwłaszcza przy intensywnych treningach, a także w okresie wzrostu organizmu.

  • Jeden z najważniejszych składników mineralnych człowieka

Choć pomijany w konwencjonalnej medycynie, krzem jest niezwykle ważnym składnikiem naszego ciała. W ludzkim organizmie powinno zawierać się 4,7% krzemu. Ciało ludzkie o wadze 70 kg zawiera 7 gram organicznego i nieorganicznego krzemu. Krzem znajduje się praktycznie wszędzie – wchodzi w skład tkanki łącznej, jest podstawą struktury kości, chrząstek, naczyń krwionośnych, mięśni, skóry, paznokci, włosów, a także jest obecny w trzustce, wątrobie, nerkach czy sercu.

Na niedobór krzemu cierpi nawet 90% społeczeństwa

W Polsce statystyka ta wynosi niemal 100%. Niezależnie od wykonywanej pracy, płci czy wieku, niemal każda spotkana na naszej drodze osoba cierpi na niedobór krzemu. Chcąc uzupełniać jego braki należy pamiętać, że najlepiej przyswajalny jest krzem organiczny – wchłania się w ponad 70% (dla porównania krzem nieorganiczny jest przyswajany tylko do 2% i to tylko w formie kwasu mono-krzemowego. Jeżeli chcesz zacząć kompleksowo wspierać swój organizm, postaraj się o właściwy poziom krzemu.



49 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie