Szukaj

Uodpornij się z DORSIM

Zaktualizowano: 28 lis

Epidemia koronawirusa SARS-CoV-2 trwa.

Koronawirusy to grupa wirusów, które wywołują różnego typu infekcje obejmujące głównie układ oddechowy i pokarmowy człowieka. Znane są już od wielu lat. Swoją nazwę zawdzięczają specyficznej budowie. Na zewnątrz wirusa znajduje się otoczka, której kształt oglądany pod mikroskopem przypomina koronę.

Choć temat odporności pojawia się głównie w okresie jesienno-zimowym, wirusy atakują nas nieustannie. Każdy silny i wzmocniony organizm będzie potrafił sobie z nimi poradzić. Pora więc zadbać o swoje zdrowie, by wypracować wysoką odporność.


Jak wzmocnić odporność na wypadek wirusa?

Najlepszym sposobem na wysoką odporność organizmu jest zdrowy styl życia. Warto wyrobić sobie dobre nawyki, żeby wspierać swój układ odpornościowy każdego dnia. Które są najważniejsze?

  1. Prawidłowe żywienie –jest pierwszym krokiem do budowania odporności organizmu. Odpowiednie żywienie najlepiej obrazuje piramida żywienia opracowana przez Światową Organizację Zdrowia (WHO).

  2. Błonnik i probiotyki –duża część odporności bierze się z jelit i to właśnie ten narząd powinien być wspomagany. Można to zrobić dzięki dużej ilości błonnika pokarmowego i probiotyki. Pomogą one zadbać o prawidłową florę bakteryjną, która ochrania przed toksynami, drobnoustrojami i wirusami. Zabezpiecza także przed przenikaniem do wewnątrz toksyn i wirusów, dzięki czemu organizm staje się bardziej odporny.

  3. Sen i wypoczynek–prawidłowa ilość snu redukuje stres i wspomaga regenerację organizmu. Najlepsze jest nieprzerwane, około 7 godzin snu nocą, w temperaturze nie wyższej niż 19°C. Niedobór snu sprawia, że szybciej „łapiemy” infekcje i wirusy.

  4. Ograniczenie używek–kawa, alkohol oraz papierosy nie sprzyjają wzmocnieniu odporności organizmu. Wręcz przeciwnie – skutecznie ją obniżają, szczególnie jeśli przyjmuje się je regularnie od długiego czasu.

  5. Sport–codzienna dawka ruchu na świeżym powietrzu to naturalny dla organizmu sposób wzmacniania odporności. Ważniejsza od stopnia wysiłku jest jego regularność.

  6. Hartowanie organizmu–ciągłe przebywanie w ciepłej temperaturze sprawia, że organizm nie uodparnia się na czynniki zewnętrzne. Zalecanie jest spanie w chłodnym pomieszczeniu, zażywanie zimnych pryszniców i spacery niezależnie od pogody.

Układ odpornościowy składa się z wielu narządów, są to: narządy limfatyczne: szpik kostny, grasica, śledziona, węzły chłonne i migdałki. Komórki układu odpornościowego żyją krótko, niektóre zaledwie 36 godzin. I mimo że mają stałą tendencję odnawialną, to ich regenerację należy koniecznie wspierać


Jak ustrzec się przed infekcją? Jak wzmocnić odporność? Co jeść, żeby mieć dużo energii?

Zadbaj o dietę na wzmocnienie organizmu, bogatą w składniki odżywcze budujące odporność i stymulujące układ immunologiczny.

Jeśli odporność jest słaba, dużo łatwiej o chorobę. Warto sięgnąć po produkty, które pomagają bronić się organizmowi przed infekcjami.

W ofercie Dorsim dostępne są:


Reishi z wit.D

  1. znacznie wzmacnia siły odpornościowe organizmu,

  2. wspomaga między innymi pracę śledziony, wątroby,

  3. witamina D bierze udział w procesie zapamiętywania antygenów i wzmacnia układ immunologiczny.

Maca

  1. dostarcza organizmowi prawie wszystkie niezbędne aminokwasy, w tym argininę,

  2. zawiera zestaw witamin, takich jak A, B1, B2, B6, C i E, oraz składniki mineralne - wapń, żelazo, miedź, cynk, mangan, potas i sód,

Probiotyk z prebiotykiem

  1. hamuje rozwój patogennych szczepów bakterii,

  2. utrzymuje optymalne pH,

  3. syntetyzuje witaminy – B1, B2, B12 i kwas foliowy,

Krzem organiczny OrSi

  1. zmniejsza przepuszczalność ścian naczyń krwionośnych,

  2. pierwiastek ten jest elementem utrzymującym nasze zdrowie. Bez krzemu ludzki organizm przestaje funkcjonować prawidłowo, pojawiają się zaburzenia, później choroby.

Źródła:

  1. J. Gołąb, M. Jakóbisiak, M. Lasek, T. Stokłosa: Immunologia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017.

  2. Michałkiewicz i inni; Immunomodulujący wpływ probiotyków na reakcje odpornościowe; Standardy Medyczne 2003;

  3. Zdrojewicz Z i inni; Wpływ witaminy D na organizm człowieka; Medycyna Rodzinna 2/2015,

79 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie